Semester !!!

Nu är det semster här hemma, även om jag inte jag har semster så har jag det ändå känns det som. För det är skillnad att vara två hemma hela dagarna. Man kan slappna av på ett annat vis och känna att man är två som kan underhålla lilleman =)

Vi började semestern med att åka en liten trip, första stoppet vart i Falun där vi firade midsommar. Vi var först på ett traditionellt midsommarfirande, med majstångsresning och dans kring stången. Dock hoppade jag dansen =) satt i gräset och tittade på att folk istället där man fick se en hel del gamla skolkamrater med sina familjer. Pratade även med gamla bekanta som jag inte har träffat på år och dar, så det var skoj. Efter firandet åkte vi hem till min syster son i "Bjurs" där det blev mat, tårta och tipspromenad. En mycket trevlig dag och kväll.

Vår vistelse i Falun blev att besöka dom man han med, blev en tur till min bror som har flyttat till ny lägenhet som vi kollade in. Sen vart det även ett besök ut till Hinsnoret för att besöka Karina med familj. Dom var i deras sommarstuga där vi var mycket när vi var små, så kul att se hur dom har det nu. Kul att se grabbarna med, dom växer fort på ett år =) Vi tog oss även en tripp till Leksand för ett besöka min pappa som har husvagn där. Där har jag oxå gamla minnen i från, då vi var där mycket när vi var små.

Som sagt det är inte en lugn stund när vi är i Falun. Man vill ju försöka hälsa på så många som möjligt.

På måndagen packade vi in oss i bilen och körde mot Blidö, där min mamma bor. Solen gassade utanför och det var hett. Gött att man har AC. Resan ner tog några timmar med tanke på att vi har den lille att tänka på som behöver mat i mellan åt och även vi =)Plus att vi hade släpkärra med oss för att ta hem en gräsklippare från mor. 
Väl framme var det bara att packa in grejerna och bara njuta av sol och värme. Det gjorde vi alla dagarna, vi bara slappa, det är väl semster ???!!!!

På torsdagen åkte vi hem med fullpackad bil och släp. Måste säga att man har lite mera grejer med då det är ett barn med. Tänk om man hade flera barn ?? Skulle behöva en buss då =)
Eller så blir man mera rutinerad och vet huyr mycket saker som behövs med på en semster med barn =)

Nu blir det att njuta här hemma av att man har ett hus !!!

Lite bilder.....

Får återkomma med bilderna, det går inte att ladda upp för tillfället !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0