Regn och blåst !

Vad är det som händer ? Plusgrader och regn i December ??? Blir så trött på det här vädret nu. Vill ju ha SNÖ !!! Man blir så mycket piggare, då det blir ljusare ute. I morse var det så mörkt ute när vi gick upp halv nio, så jag trodde klockan gick fel. Jaja, ska sluta klaga... får bli en inne dag idag.

Julen var en trevlig dag, ja en dag !! Så var det här känns det som. Kimmo jobbade typ alla dagar förutom julafton. Så det gällde att verkligen njuta av julafton och det gjorde jag =) Vi var här hemma med kimmos familj. God mat, mycket mat, mätt.... =) Förra året sa vi att vi inte skulle ha så mycket mat, men det var nog ingen skillnad i år i alla fall. Förutom mat kom även tomten på besök, Hugo gillade inte han, tog ett hårt grepp om mig och brast ut i gråt. Förstår han, för dom där tomtemaskerna ser inte så trevliga ut. Julklapparna var inte så intressanta att öppna, så det fick mamma och pappa sköta. Vilket jag iof tycker är kul =)
Vi vuxna hade inte köpt till varandra, förutom en klapp som skulle lottas ut. En ny tradition jag har inför här med kimmos familj, som vi i Falun har gjort några år. Tycker det är lite kul ! Det som kan vara svårt är att hitta på en julklapp som både passar gammal och ung. Men tyckte att klapparna verkligen passade alla i år.
Skulle sätta in lite bilder från jul, men får återkomma då det var nå knas med programmet, så det gick inte. :(

I morgon blir det att jobba igen, sen är det bara en veckas föräldraledigt kvar för mig. Sen kör jag på för fullt, heltid på en gång =) Har kännt att det ska bli kul att börja jobba igen, men ju närmare det kommer så känns det ofattbart. Har nog svårt att tänka mig hur det kommer kännas, efter att varit hemma i 16 månader. Som tur är så kommer Kimmo vara hemma i två månader, så vi behöver inte känna på verkligheten än, med lämningar och hämtningar på dagis.

Dax och förbereda lunch !!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men idag snöar det, minsann! Fast det skulle töa imorn så det gäller att njuta :-)



Gott Nytt År på er!



2012-01-01 @ 09:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0