Helgen som varit !

I fredags var jag och Hugo på stan med Caroline och Oliver. Som vanligt springer timmarna iväg när vi är där. Vi strosade runt i affärer, åt mat, drack kaffe och besökte lekparken. Måste säga att vi har tåliga barn som orkar med att sitta i vagnen. En mycket trevlig dag !!!

Här väntas det på mat !



Lyckliga barn som fick komma upp ur vagnen och gunga lite =)



I lördags vart det en tur till Elgiganten för att beställa en ny spis, våran har gått sönder. Dock inte helt, bara två plattor. Det var för en vecka sen vi upptäckte det först, men med lite våld så gick den igång igen =) Men nu i helgen var den död igen, så det var bara att åka och köpa ny. Min käre sambo som jobbar med dessa varor, stod och jämförde och försökte intala mig om vilken som var bra och på vilket vis. Men jag är bara glad om jag kan laga mat och baka i den =)

Sen vart det en tur till Forshaga där det var marknad, dock var det en flopp. Höjdpunkten var väl langosen vi åt =)

På vägen hem åkte vi förbi stugan för att plocka med oss lite kantareller som det finns gott om där ! Vart smörstekta kantareller till maten vi åt.



Söndagen vart en dag hemma, Kimmo fick hjälp av sin bror att byta dörr till vårat förråd. Vilken skillnad det blev, från en svart ful dörr till en vit med glas på, det lyfte. Låter kanske konstigt att piffa upp förrådet så. Men tanken är att vi ska göra om det till ett gästrum. Och med glas på dörren kommer det in ljus.
Medans dom grejade ute, satt jag och Alexander (Kimmos brors son) och tittade på när Sverige spelade fotboll. Spännande, och kul att dom vann.....

Under helgen har det även blivit ett dopp i poolen vi har köpt, var riktigt skönt att svalka sig i den. Var ett bra klipp och köp vi gjorde !!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilka sötnosar! :-) Och ja, vilken herrans tur att barna är så tålmodiga när vi är i farten. De kanske har fått shopping-genen av oss :-D

2011-07-11 @ 21:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0