Kalas !

I helgen har det varit fullt upp med kalas båda dagarna, då vår lilla plutt har blivit 1-år.
På lördagen var det barn kalas, full fart, med ett gäng ett åringar. Det vart såklart tårta och sen en hel del lek och bus. Försökte få Hugo att öppna presenterna han fick, men det var han inte ett dugg intresserad av att göra. 
På söndagen kom Kimmos familj för att fira Hugo, så det vart tårta igen, det är något som hugo gillar i alla fall =)








Idag var jag ner till öppna förskolan en sväng för att igenteligen bara lämna in beställningen på korten som Hugo har tagit. Men tänkte vi kan ju gå in en sväng, men det måste jag säga att jag ångra rätt så snabbt. Kom in och det var barn överallt, vart lite lugnare då förskolläraren hade en sagostund med dom äldre barnen. Har inte tidigare varit där på måndagar då det är äldre barn där. Förstår nu varför ! Hugo satt inne i ett rum och lekte då det var två andra barn där som också lekte, men som slutade i lite bråk. Och jag kan ju inte hålla tyst, så jag försökte ju prata med barnen, men fick bara arga ord tillbaka. Tyckte väl då att föräldrarna som sitter precis utanför dörren och dricker kaffe borde väl hört dom. Men nej..... Så jag tar Hugo och går ut därifrån, för det kändes som att jag var på jobbet och passade andras barn. Sa dock till den ena mamman att den ena pojken hade slagit den andra i huvudet. Men mamman sitter kvar på stolen och bryr sig inte. Då kokade det i mig och jag och Hugo gick hem. Varför bryr sig inte föräldrar??? Eller är det för att jag jobbar med det jag gör ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0